Brugdek Beverweerdsebrug ingehesen: weg vrijdag weer open

Het ruim dertig ton wegende brugdek van de Beverweerdsebrug in Werkhoven is afgelopen week ingehesen. De werkzaamheden aan de brug over de Kromme Rijn zijn daarmee bijna afgerond. De Molenhoefweg in Werkhoven is vrijdag 22 maart om 17:00 uur weer beschikbaar voor al het verkeer.

Vernieuwde Beverweerdsebrug in Werkhoven

De provincie Utrecht voert in 2024 groot onderhoud uit aan de Beverweerdsebrug in Werkhoven. De brug over de Kromme Rijn wordt daarbij ook versterkt, zodat deze weer toekomstbestendig is. De werkzaamheden worden uitgevoerd door Aannemingsbedrijf Gebr. De Koning.

Werkzaamheden

Het brugdek is volledig vervangen, met uitzondering van de leuningen en de randliggers (de brugliggers aan de zijkant), die worden hergebruikt. Naast het nieuwe brugdek zijn er nieuwe damwanden aangebracht, als bescherming van de nieuwe fundering. Het uitgangspunt bij de vervanging is dat het uiterlijk van de brug ongewijzigd blijft vanwege de status van rijkscultureel erfgoed.

Wilt u op de hoogte blijven van alle werkzaamheden aan Utrechtse provinciale wegen? Volg @werkaandewegutr op X (voorheen Twitter).

jeffrey.tijdhof@provincie-utrecht.nl, 06 39 63 22 46