Spaarpaal Elst levert 2500 euro op

Tijdens een inloopavond op 24 juni is een cheque van 2.500 euro uitgereikt aan de Stichting Dorpsfeest Elst. De afgelopen maanden heeft een spaarpaal langs de Elsterstraatweg (N225) gestaan, die veilig rijden bevordert door automobilisten te belonen die zich aan de snelheid houden. Onder toeziend oog van de wethouders Boerkamp en Van Laar van de gemeente Rhenen werd de cheque overhandigd door de provincie Utrecht en de actiegroep ‘Veilig door Elst’.

Overhandiging cheque spaarpaal Elst

Elke keer dat een automobilist de paal passeerde met minder dan de toegestane snelheid van 30 km/u, werd één cent in een pot gestopt. Dit heeft bijgedragen aan het verhogen van de verkeersveiligheid in Elst. Het uiteindelijke bedrag is uitgekomen op 2501,40 euro. Het gespaarde bedrag is uiteindelijk aan het dorpsfeest gegeven, een doel gekozen door Veilig door Elst.

Verkeersveiligheid

De verkeersveiligheid in de kern van Elst is een bijzonder aandachtspunt, omdat de huizen dicht op de provinciale weg liggen. Daarom is er relatief weinig ruimte om de weg in te richten, zonder dat dit ten koste gaat van het woonplezier in Elst. De provincie onderzoekt daarom samen met de gemeente Rhenen en de actiegroep Veilig door Elst welke verbetermogelijkheden er zijn aan deze weg.

jeffrey.tijdhof@provincie-utrecht.nl, 06 39 63 22 46