Provincie plaatst tijdelijke fietsbrug langs N224 bij Renswoude

De provincie Utrecht plaatst zaterdag 1 juni een tijdelijke fietsbrug langs de Utrechtseweg N224 bij Renswoude. Deze tijdelijke fietsbrug wordt geplaatst nadat op vrijdag 24 mei de bestaande fietsbrug onherstelbaar beschadigd raakte tijdens groenonderhoud.

Een kombord tussen de weg en het fietspad wat je ziet als je Renswoude binnenrijdt.

Omleiding

Sindsdien wordt fietsverkeer in de richting van Scherpenzeel naar Renswoude omgeleid via het fietspad aan de andere zijde van de Utrechtseweg. Dit fietspad wordt hiermee tijdelijk in beide richtingen bereden. Een tijdelijke fietsbrug wordt zaterdag 1 juni geplaatst op de locatie van de beschadigde fietsbrug. Hiermee komt de huidige omleidingsroute te vervallen.

Definitief herstel

Op dit moment worden de mogelijkheden en levertijden voor een nieuwe brug onderzocht. De exacte planning voor een nieuwe fietsbrug is momenteel nog onbekend. Tot het definitief herstel gereed is, kan de tijdelijke fietsbrug gebruikt blijven worden.

jelmer.geerds@provincie-utrecht.nl, 06 42 47 30 33