Gemeenteraad Bunnik wil herbenoeming burgemeester Van Bennenkom

De gemeenteraad van Bunnik heeft op donderdagavond 27 juni besloten burgemeester Ruud van Bennekom aan te bevelen voor herbenoeming voor een nieuwe termijn van zes jaar. Ruud van Bennekom is sinds november 2018 burgemeester van Bunnik. Zijn eerste termijn loopt af op 15 november 2024.

Burgemeester Ruud van Bennekom (gemeente Bunnik)

De gemeenteraad stuurt de aanbeveling binnenkort naar commissaris van de Koning Hans Oosters. De commissaris zal de aanbeveling vervolgens met zijn advies doorsturen naar de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, die het Koninklijk Besluit voor de herbenoeming voorbereidt.

De installatie van Ruud van Bennekom voor zijn tweede ambtstermijn als burgemeester van Bunnik vindt plaats op 12 november 2024. In deze vergadering zal de commissaris van de Koning de heer van Bennekom beëdigen.

karin.alberts@provincie-utrecht.nl06 53 72 80 69