Meer openbaar beweegaanbod dankzij subsidie provincie Utrecht

In de loop van 2024 zal het sport- en beweegaanbod in de openbare ruimte toenemen in de provincie Utrecht. Met dit doel stelde de provincie Utrecht een subsidie beschikbaar. Maar liefst 29 organisaties, waaronder verenigingen, stichtingen en gemeenten, hebben subsidie ontvangen om het lokale aanbod in de openbare ruimte uit te breiden.

Op 14 april sloot de inschrijving voor de subsidieregeling ‘Versterking Sport- en Beweegaanbod in de Openbare Ruimte’. Van de vele inschrijvingen zijn uiteindelijk 29 organisaties geselecteerd door een jury. Eind oktober 2024 dienen de activiteiten gerealiseerd of afgerond te zijn.

Subsidieregeling ‘Versterking Sport- en beweegaanbod in de openbare buitenruimte’
De subsidieregeling stimuleert sporten en bewegen in de buitenruimte, door het opzetten, stimuleren en realiseren van sport- en beweegactiviteiten. Aanvragen kwamen van diverse organisaties, waaronder scholen, zorginstellingen, sportaanbieders en wijkverenigingen, wat zorgt voor een gevarieerd aanbod dat bijdraagt aan een gezondere gemeenschap.

Vernieuwen van schoolpleinen tot plaatsen IPitup-beweegbank
"Verschillende organisaties hebben subsidies ontvangen voor het aanbieden van sport- en beweegactiviteiten in de openbare ruimte. De toegekende activiteiten zijn divers: van het vernieuwen van schoolpleinen en het aanleggen van speelvelden en beweegroutes tot het plaatsen van de IPitup-beweegbank. Ook is er budget aangevraagd voor activiteiten zoals een wandelchallenge, een skateboardinstuif en pickleball," aldus Tessa Brouwer, projectcoördinator bij Team Sportservice en namens de provincie Utrecht verantwoordelijk voor de uitvoering van de subsidieregeling. “Het is prachtig om te zien dat de aanvragen uit de hele provincie kwamen, met toekenningen in onder andere Montfoort, Driebergen, Zeist, Utrecht, Vijfheerenlanden en Amersfoort. We zijn enorm benieuwd naar de impact van deze initiatieven op de lokale gemeenschappen en kijken ernaar uit om te zien hoe ze de openbare ruimte zullen verrijken en de inwoners in beweging zullen brengen.”

Meer informatie? Neem contact op met tbrouwer@teamsportservice.nl