Fotoverslag mobiliteitsweek

De Mobiliteitsweek 2023 begon op 16 september met het Maliebaan Festival. De slowbikerace van Lot van Hooijdonk, Andre van Schie en Belle de Gast, de nieuwe fietsburgemeester, heeft diverse media gehaald. In de week zelf was er onder meer een streetarttour in Amersfoort, gratis rit met MoBiGo in Zeist, clinic doortrappen in IJsselstein, Telraam, korting op deelmobiliteit en remwegdemo. Bekijk het beeldverslag hieronder. Dank aan alle gemeenten en partners die deze week hebben gedeeld of meegedaan.

Bestuurders spuiten krijtverftag op doorfietsroute Amersfoort Bunschoten
Gedeputeerde André van Schie, wethouder Tyas Bijlholt (Amersfoort), Ronald van der Valk (Strukton) en wethouder Rick Beukers (Bunschoten) zetten een tag op een deel van nieuwe doorfietsroute Amersfoort Bunschoten.
Wethouder van Hooijdonk kijkt naar een auto die noodstop inzet bij een snelheid van 30 kilometer per uur

Wethouder Lot van Hooijdonk laat aan schoolkinderen in Overvecht zien hoelang de remweg is van een auto die 50 kilometer per uur rijdt en hoelang de remweg is van een auto die 30 km per uur rijdt. Een actie samen met Verkeersveiligheid Nederland om het beleid van 30 km per uur in de bebouwde kom te introduceren.
Bingokaart waarop je vervoersmiddelen kunt aankruisen die je bent tegengekomen op straat.
Reizigers die in de mobiliteitsweek fiets, tram, skates, deelfiets, bus, elektrische auto, kano, trein en hun schoenen gebruikten om zich te verplaatsen, scoorden een volle kaart bij de Mobiliteits-bingo!
Slowbikerace met Belle de Gast, Andre van Schie en Lot van Hooijdonk
Wethouder Lot van Hooijdonk (Utrecht), Gedeputeerde Andre van Schie (provincie Utrecht) en Belle de Gast (de fietsburgemeester van Utrecht) namen op het Maliebaanfestival deel aan de slowbikerace en openden daarmee de Mobiliteitsweek Utrecht 2023.
Virtual reality-bril laat drager  het gevaar van niet Mono rijden ervaren
Virtual reality-bril laat drager het gevaar van niet Mono rijden ervaren.

Jongetje rijdt fietsje met twee zadels en twee wielen
Dit jongetje mocht op het Maliebaan Festival een fietsje met twee zadels uitproberen.
Florian Wolff speelt gitaar en zingt op het Maliebaan Festival
Florian Wolff gaf een optreden op het Maliebaan Festival.
Twee meisjes zitten aan tafeltje tijdens Maliebaanfestival
Er was van alles te doen op het Maliebaan festival, voor jong en oud.
Meisje rijdt met BMX over pumptrack
De BMX pump track werd door veel kinderen goed bezocht. Ieder uur fietste wel 30 kinderen over de baan, goed voor je fietsvaardigheid en vooral heel leuk.