Werkzaamheden fietstunnel N226 door wateroverlast

Vanaf maandag 3 juni worden er werkzaamheden uitgevoerd aan het fietspad onder de N226 tussen de Dodeweg en Lockhorsterweg in Leusden vanwege aanhoudende wateroverlast. De werkzaamheden aan de fietstunnel duren naar verwachting tot 2 juli.

N226 Fietstunnel bij Leusden

De werkzaamheden worden uitgevoerd door aannemer Ateko in opdracht van de provincie Utrecht. We laten fietsers om en om door de tunnel gaan tijdens de werkzaamheden. Dit kan enige vertraging voor fietsers opleveren. Op de N226 (Arnhemseweg) zal geen hinder zijn voor verkeer.

Regenval

De aanleg van de tunnel heeft sinds de voltooiing te kampen gehad met problemen bij zware regenval. Het grondwater stroomt vanuit de bermen de tunnel in, waardoor deze vervuild raakt met zand. In de winter kan dit voor gladheid op het fietspad zorgen.

Werkzaamheden

Om de problemen aan te pakken zullen verschillende maatregelen worden genomen. Er worden grondwallen vervangen, drainage aangelegd om het water af te voeren en het waterpeil zal gecontroleerd worden om wateroverlast te voorkomen. De werkzaamheden vinden overdag plaats en er wordt geen geluidshinder verwacht.

Wilt u op de hoogte blijven van alle werkzaamheden aan Utrechtse provinciale wegen? Volg @werkaandewegutr op X.

jeffrey.tijdhof@provincie-utrecht.nl, 06 39 63 22 46