Vijf weken rioolinspectie langs N413

Vanaf maandag 13 mei wordt de riolering langs de hele N413 in Soest en Soesterberg gedurende vijf weken gereinigd en geïnspecteerd. De weg wordt niet afgesloten, maar er kan kortdurende hinder zijn.

Rioolinspectie

Van der Velden rioleringsbeheer voert het werk in opdracht van de provincie Utrecht uit. De werkzaamheden nemen tot half juni in beslag en zullen minimale hinder veroorzaken voor het verkeer en de omgeving.

Planning

Het werk vindt plaats op de gehele N413, tussen de aansluiting met de A28 en de bebouwde kom van Soest. Het gaat om de wegen Richelleweg, Van Weerden Poelmanweg en Soesterbergsestraat. De aannemer werkt op doordeweekse dagen tussen 09:00 en 15:00 uur, buiten de spits.

Om de werkzaamheden veilig te kunnen uitvoeren, werkt de aannemer met een rijdende afzetting. Alle aanliggende panden blijven tijdens de werkzaamheden bereikbaar. Bij calamiteiten krijgen de nood- en hulpdiensten altijd een snelle doorgang.

Inspectie geeft inzicht

De werkzaamheden langs de N413 maken deel uit van het jaarlijkse rioleringsonderhoud dat de provincie Utrecht uitvoert langs haar wegen. Door de inspectieputten, de kolken en de afvoerleidingen niet alleen te reinigen maar ook te inspecteren, krijgt de provincie een actueel inzicht in de technische staat van de riolering. Op basis daarvan maakt zij een onderhoudsplan voor de toekomst.

Wilt u op de hoogte blijven van alle werkzaamheden aan Utrechtse provinciale wegen? Volg @werkaandewegutr dan op X.

jeffrey.tijdhof@provincie-utrecht.nl, 06 39 63 22 46