Inloopavond ecoduct N226 in Maarsbergen

De provincie Utrecht en Strukton houden op maandagavond 22 april een inloopavond over het ontwerp en de uitvoering van het ecoduct aan de N226 in Maarsbergen. Het doel van deze avond is om informatie te verstrekken over de actuele stand van zaken, de werkzaamheden en de voorgenomen planning.

Impressie van het ecoduct in de N226 in Maarsbergen

Tijdens de avond kunnen omwonenden en geïnteresseerden ontwerptekeningen en beeldimpressies bekijken, in gesprek gaan met de ontwerpers en hun mening geven. Medewerkers van de provincie Utrecht en Strukton zullen aanwezig zijn om een toelichting te geven, vragen te beantwoorden en reacties te verzamelen.

De inloopavond vindt plaats op maandagavond 22 april tussen 19:00 en 21:00 uur in Sport- & Cultuurcentrum De Binder aan de Hoflaan 29 in Leersum. Aanmelden is niet nodig, belangstellenden kunnen op elk gewenst moment binnenlopen.

Het project

De werkzaamheden betreffen het aanleggen van het ecoduct en rasters (hekken) aan beide zijden van de N226. Door de rasters worden dieren over het ecoduct geleid. Het ecoduct moet bijdragen aan de veiligheid van dieren en weggebruikers. Het is belangrijk dat wilde dieren de N226 niet betreden, maar op een veilige manier de weg oversteken om aanrijdingen te verminderen.

De onderstaande planning van het project is onder voorhoud:

• april 2024: aanleg tijdelijke weg
  • mei 2024 – december 2024: aanleg ecoduct, tijdelijke weg in gebruik
  • 4 t/m 6 oktober 2024: weekendafsluiting N226
  • november 2024 – maart 2025: aanbrengen wildrasters

Meer informatie

Meer informatie over het onderzoek en project kunt u vinden via: provincie-utrecht.nl/ecoduct-n226 en de BouwApp.

Wilt u op de hoogte blijven van alle werkzaamheden aan Utrechtse provinciale wegen? Volg @werkaandewegutr dan op X.

jeffrey.tijdhof@provincie-utrecht.nl, 06 39 63 22 46