Gemeenteraad Utrechtse Heuvelrug wil herbenoeming burgemeester Naafs

De gemeenteraad van Utrechtse Heuvelrug heeft op donderdagavond 25 april besloten burgemeester Frits Naafs aan te bevelen voor herbenoeming voor een nieuwe termijn van zes jaar. Frits Naafs is sinds september 2006 burgemeester van Utrechtse Heuvelrug. Zijn derde termijn loopt af op 31 augustus 2024.

Burgemeester Naafs van Utrechtse Heuvelrug
Burgemeester Frits Naafs

De gemeenteraad stuurt de aanbeveling binnenkort naar commissaris van de Koning Hans Oosters. De commissaris zal de aanbeveling vervolgens met zijn advies doorsturen naar de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, die het Koninklijk Besluit voor de herbenoeming voorbereidt.

De installatie van Frits Naafs voor zijn vierde ambtstermijn als burgemeester van Utrechtse Heuvelrug vindt plaats op 2 september 2024. Bij deze vergadering is de commissaris van de Koning aanwezig om hem de eed af te nemen.