Denk mee over de toekomst van het Utrechts OV

We onderzoeken hoe we het openbaar vervoer kunnen verbeteren en extra woningbouw mogelijk kunnen maken. We willen overbelasting voorkomen rond Utrecht Centraal, Utrecht Science Park én nieuwe en bestaande woon- en werklocaties in Utrecht beter bereikbaar maken.

Tramlijn 22 bij Science Park

Hoe we dit het beste kunnen doen, onderzoeken we als het Rijk, provincie en gemeenten samen in het programma U Ned.

Wat onderzoeken we

• Een mogelijk nieuwe (deels ondergrondse) tramverbinding, de ‘Merwedelijn’.
  • Het mogelijk verleggen van de tramlijn langs Kanaleneiland naar Papendorp, de ‘Papendorplijn’ (afhankelijk van hoe de mogelijke Merwedelijn er precies uit komt te zien).
  • Het vaker laten rijden van de bestaande Tramlijn 22 in de spits voor grote reizigersgroepen van en naar Utrecht Science Park.
  • De aanleg van een mogelijke tweede busbaan op het Utrecht Science Park.
  • Doorstroommaatregelen voor de Waterlinieweg om te kijken hoe we bussen sneller kunnen laten doorrijden.

We hebben nu de eerste effecten van deze mogelijke oplossingen in beeld. Denk hierbij aan de mogelijke impact op de omgeving bij de aanleg van een nieuwe OV-lijn. Hiervoor organiseert U Ned drie inloopbijeenkomsten voor inwoners, reizigers en geïnteresseerden, aanmelding is niet nodig.

U bent van harte welkom

• 3 april, 17.30-20.30 uur, Space to Create, Stationsplein 90, Utrecht
  • 9 april, 17.30-20.30 uur, Petanquevereniging Nieuwegein, Galecopperzoom 1, Nieuwegein
  • 18 april, 17.30-20.30 uur, Triumfatorkerk, Marco Pololaan 185, Utrecht